“İngilizce
öğretiminde öğrencileri sürekli öğrenciler hâline getirmek” ifadesini,
“İngilizce – yabancı dil öğrenimini öğrencinin günlük hayatına yaymak”
anlamında kullanıyorum. Bu konuda büyük eksiklik içindeyiz. Öğrenciler diğer
kimi diğer dersler gibi, dersi iyi dinledikleri ve anladıkları zaman, artık
okul dışında İngilizce çalışmaya gerek kalmadığı hissindeler. Öğretmenlerin
okul dışında yapılması için verdikleri çalışma kâğıtları yararlı olmaktadır.
Fakat yine de benim “sürekli öğrenci” ifadesinden kastım, sadece o gün
müfredatta geçen konuya veya sınavlara yönelik olan çalışmalar değil de, uzun
hatta kısa vadede kalıcı çözümler getiren alışkanlıkları da edinmektir.
Başka bir
yazımda da ele almış olduğum gibi, elementary – başlangıç düzeyinde İngilizce
öğretmek için kullanılan bir kitaba baktığım zaman, ilerleyen sayfalarında
konuların ve detayların gittikçe arttığını görüyorum. Söz konusu kitaba
İngilizce değil de, Fransızca öğrenen birisi olarak baktığım da öğrenilmesi ve
sindirilmesi gereken konuların çokluğunu daha da fazla hissediyorum. Öğrenilen
zamanlar (tense) ve gramer detayları ve kelimeler arttıkça ilişkiler ve
dolayısıyla birbirine karıştırmalar da artıyor. Bütün bu süreci öğrenciyi okul
dışında da İngilizce ile arkadaş kılmadan verimli bir hâle getirmek mümkün
değil.
Dolayısıyla
öncelikle öğrenciye İngilizce veya öğrenmekte olduğu yabancı dille ilgili bir
vizyon bulmasında yardımcı olmalıyız. Daha sonra günlük hayatında anadilini
güçlendirici çalışmalar, ders kitabını, çalışma kitabını çalışma,
İngilizce-yabancı dilde hikâyeler okuma, filmler seyretme, yollarda geçirdiği
zamanlarda ses dosyaları dinleme gibi alışkanlıkları kazanmasını teşvik etmek
durumundayız.
Bu türden
alışkanlıkları kazanmadıkları sürece, İngilizce öğrenme sürecinde sürekli patinaj
yapacaklardır.
Öğrencilerin
İngilizce ile bağ kurmalarını sağlamadan veya onları sürekli öğrenciler hâline
getirmeksizin de onlara İngilizce öğretmek mümkün. Meselâ Hazırlık sınıfının
sonunda 90 alıp sınıfı geçerler, fakat yazın İngilizce ile yollarını
ayırdıkları için, ertesi yıl, öğrendiklerini zihinlerinin derinliklerine gömmüş
olarak gelirler!
-------------------------
Savaş ŞENEL: İngilizce Öğretmeni, İletişim Danışmanı, Okunaklı-Anlaşılır Yazarlık Koçu
savassenel@gmail.com, savassenel@yahoo.com
Yüz yüze ve Online (Skype , Google Drive) verdiği dersler Eğitimler
Yurtdışı Eğitim Danışmanlığı Hizmetleri
savassenel@gmail.com, savassenel@yahoo.com
Yüz yüze ve Online (Skype , Google Drive) verdiği dersler Eğitimler
Yurtdışı Eğitim Danışmanlığı Hizmetleri
SAVAŞ ŞENEL KİTAPLARI
AZ ACILI VE KALICI İNGİLİZCE-YABANCI DİL ÖĞRENMEK İÇİN PÜF NOKTALARI
Kitabın Tanıtım Videosu
Kitabın Tanıtım Yazısı
Kitabın Facebook sayfası
Kitabı buradan satın alabilirsiniz: Kitapyurdu.com
(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)
AZ ACILI VE KALICI İNGİLİZCE-YABANCI DİL ÖĞRENMEK İÇİN PÜF NOKTALARI
Kitabın Tanıtım Videosu
Kitabın Tanıtım Yazısı
Kitabın Facebook sayfası
Kitabı buradan satın alabilirsiniz: Kitapyurdu.com
(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)
ÇAY SAATİ İÇİN HAFİF YAZILAR